Uproszczona rachunkowość dla spółek to system prowadzenia rachunkowości, który jest uproszczony w stosunku do pełnej rachunkowości. Uproszczona rachunkowość może być stosowana przez spółki, które spełniają określone kryteria, takie jak:
- wysokość przychodów ze sprzedaży netto nie przekraczająca w poprzednim roku obrotowym równowartości 2 000 000 euro,
- wartość aktywów bilansu na koniec poprzedniego roku obrotowego nie przekraczająca równowartości 2 000 000 euro,
- średnioroczne zatrudnienie w poprzednim roku obrotowym nie przekraczające 50 osób.
Potrzebujesz przestrzeni biurowej by móc realizować swoje zadania i rozwijać działalność? Zapoznaj się z naszą ofertą coworkingu!
Spółki, które mogą stosować uproszczoną rachunkowość, mają zwolnienie z obowiązku prowadzenia pełnej księgi rachunkowej. W zamian za to muszą prowadzić uproszczone księgi rachunkowe, które obejmują:
- księgę przychodów i rozchodów,
- ewidencję środków trwałych,
- ewidencję wyposażenia,
- ewidencję należności,
- ewidencję zobowiązań,
- ewidencję rozliczeń międzyokresowych,
- ewidencję dochodów i wydatków.
Spółki, które prowadzą uproszczoną rachunkowość, mają również zwolnienie z obowiązku sporządzania bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym i rachunku przepływów pieniężnych. W zamian za to muszą sporządzać uproszczony bilans i uproszczony rachunek zysków i strat.
Uproszczona rachunkowość dla spółek jest korzystna dla przedsiębiorców, ponieważ pozwala na obniżenie kosztów prowadzenia księgowości. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mają dużych potrzeb informacyjnych.
Dodatkowo uproszczona rachunkowość jest prostsza w prowadzeniu niż pełna rachunkowość. Wymaga mniej czasu i zasobów ludzkich.
Skontaktuj się z naszym wirtualnym biurem, abyśmy mogli przedstawić Ci naszą ofertę i porozmawiać o Twoich potrzebach!
Zalety uproszczonej rachunkowości dla spółek:
- obniżenie kosztów prowadzenia księgowości,
- uproszczenie prowadzenia rachunkowości,
- zwolnienie z obowiązku sporządzania bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym i rachunku przepływów pieniężnych.
Wady uproszczonej rachunkowości dla spółek:
- mniejsza ilość informacji finansowych,
- ograniczona możliwość porównania wyników finansowych z innymi przedsiębiorstwami.